"Jag har aldrig försovit mej på bussen..."

Det fick jag minsan äta upp idag. Imorse satt jag som vanligt på bussen på väg till jobbet och jag somnar alltid och vaknar 5 minuter innan jag ska kliva av. Samma sak är det när jag ska hem, inga problem jag vaknar alltid i tid. Dom brukar fråga mej på jobbet hur jag kan sova på bussen och om jag inte är rädd för att missa hållplatsen. Jag svarar alltid: "Det är lugnt, jag har aldrig försovit mej på bussen." Trodde jag ja...
Imorse när jag närmade mej resecentrum i Söderhamn så vaknade jag, 5 minuter innan jag skulle av. Jag var fortfarande väldigt trött så jag tänkte: "bara 2 minuter till..."
Jag vakande med ett ryck av att bussen saktade in och kollade yrvaket omkring mej. Shit, jag hade åkt för långt! Lite lätt panikslagen så slänge jag mej på stoppknappen. Klev av bussen och kopplade inte alls vart jag var. När det tillslut gick upp för mej vart jag var så visade det sej att jag bara hade åkt en busshållplats för långt, puh! Det fick blir en rask promenad på över en kilometer till jobbet för att hinna i tid. Kan säga att mina arbetskamrater fick sej ett gott skratt. Nästa gång ska jag ställa klockan...



Tänkte idag på jobbet att jag
skulle ta en promenad när jag kom hem, men jag kände mej alldeles för lat för det. Istället satte jag mej i soffan tillsammans med Andreas och åt ett mellanmål bestående av turkist yoghurt, olika salgs nötter, russin, lite torkad frukt och flytande honung över det. Det är riktigt gott och passar perfekt som mellanmål plus att det är ganska nyttigt... tror ja?
Jag får väl ta igen den där promenaden på väg till affärn istället. Om man nu kan kalla en sväng ner till affärn på typ 500 meter för promenad. Aja, måste i alla fall ner och handla ingedienser till våran tacos ikväll.

Mellanmålet

Kommentarer
Postat av: Vilma

hahaha jag lyckas aldrig somna på bussen xD

fast jag antar att jag kommer börja göra det nu.. :/ :P

2008-08-22 @ 19:26:29
URL: http://made-in-sweden.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

Tack så mycket! ;-) Kul att nån skriver det!

2008-08-23 @ 14:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0