Tupperware

Igår var jag på mitt första tupperwareparty hos syrran. Förmodligen inte mitt sista eftersom många av sakerna verkade riktigt bra! Jag beställde en ostkupa som gör så att osten får rätt fuktighet utan att det blir en massa kondens och så köpte jag en makapär som man bla. kan hacka lök i utan att gråta floder, prefekt! Fanns en massa annats som jag ville ha också, men plånboken satte stopp för det.

        


Efter partyt satt vi kvar och pratade om allt mellan himmel och jord samtidigt som det slank ner ett och annat glas vin och öl, en trevlig kväll med andra ord :) 
Natten tillbringade jag hos syrran i Gävle. Hade inte vädret vart så dåligt imorse så hade jag gärna gått på Cityfesten ett tag innan jag åkte hem, men det är inte så roligt att trängas med en massa folk bland alla knallar när det spöregnar. Istället tog jag tåget hem vad 10 tiden. Hemma i Bollnäs regnar det inte, än så länge i alla fall. Så jag och Andreas funderar på att kanske gå en runda på Bollnäs höstmarknad och kika. Jag måste åtminstonde åka dit och äta mina efterlängtade langos, så himla gott!


Sitter just nu framför tv:n och kollar på "Fabulous life of". Det är inte klokt vad kändisar och andra äckligt rika människor lägger pengar på saker. Bla. så gjorde Oprah Winfrey av med 85 miljoner dollar år 2006, och innan dess hade hon säkert allt hon kunde önska sej ändå. Dom köper allt som går att köpa, hus, båtar, våningar, öar, bilar, mm, mm.
Ibland undrar man om dom köper bara för att köpa? Tror fanktiskt att det är så ibland.
Fast det vore väl inte helt fel att vara ganska ekonomiskt oberoende, men jag tror inte att jag skulle vilja vara lika rik som typ Bill Gates. Pengar skapar nog även en hel del problem. Allt är nog inte bara glitter och glamour.

Aja, nog pratat för den här gången :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0