Dagen

Godkväll allesammans!
Min dag idag har vart riktigt bra, har fått tillbringa den tillsammans med älsklingen. Vi lagade god lunch som bestod av fläskkarré, stekt potatis, broccoli, äppelmos och svartvinbärsgelé... mumma! Efter lunchen blev jag akut trött och proppmätt så då blev det ryggläge i soffan ett tag medan vi kollade på lite av OS invigningen. Sen gjorde vi oss iordning och stack ner till marknaden och kollade. Där fick jag äta langos, Andreas ockås för den delen, men han är inte lika förtjust i det som mej. Gott var det i alla fall :) Jag hittade en kisströja där för endast 120:- fast jag köpte den inte idag, kanske imorgon. Kiss är ju ett utav världens bästa band har lyssnat på dom sen jag var riktigt liten.
När vi kom hem så gjorde vi blodapesinsmoothies och åt wienerbröd och knäckkakor. Recepten till smoothisen hittade jag i en bok som jag köpte i Ullared "Smoothies & Juicer", kan lova att det inte är sista gången jag provar nåt av recepten ur den boken för det var riktigt läskande och gott! Recept nedan...
Så har min dag sett ut, inte sån händelserik kanske, men en riktigt skön och ledig dag från jobbet! Imorgon ska jag jobba igen mellan 07.00-15.45 och på söndag 14.00-22.00. 


         
    


Recept på blodapelsinsmoothie (2 glas):

2 1/2 dl blodapelsinjuice 
100 g jordgubbar
100 g hallon
1/2 dl kolsyrat vatten

Häll alla ingredienser i en mixer och mixa blandningen slät.
Sila den gärna så att kärnorna försvinner. Häll upp i glas och avnjut en uppfriskande smoothie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0