Aj aj aj!

Haha, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta :P Min träningvärk i benen är olidlig! Det gör så fruktansvärt ont! Gråta vill jag göra pga av smärtan (och då anser jag att jag ändå har ganska så hög smärtgräns) skratta vill jag göra för att det är ändå ganska komiskt att jag får sån träningsvärk av bara ett enda träningspass, fasiken vad otränad jag är! Pinsamt.
Men imorgon är det förhoppningvis bättre :)


Idag har jag jobbar mellan
13.00-22.00. Började arbetsdagen med ett långt personalmöte där vi mest pratade om alla besparingar som kummunen måste göra inom äldre och hadikapp omsorgen. Gud, vad trött jag blir på alla besparingar som måste göras hela tiden! Politikerna som sitter högst upp och bara bestämmer vet ju inte ens vad konsekvensen blir av deras indragingar. Det är ju de gamla pensionärerna som drabbas i slutändan. Deras hjälpbehov är ju lika även om kommunen drar in pengar eller inte. Det märks att dom som sitter och bestämmer aldrig har vart på "golvet" och jobbat i verkligeheten nån gång. Jag undrar om dom ens vet vad vi gör? Ibland verkara det inte så. På Enrisets Servicehus (där jag jobbar) tänker dom ta bort terapin och terapipersonalen. De boendes enda möjlighet till sociala aktiviteter och fysisk träning. Terapin gör allt sånt som inte vi vårdpersonal hinner med att göra. Dom sätter guldkand på dagen för de gamla. Klär midsommarstången till midsommar, stöper ljus till jul, bakar, har högläsning ur böcker för de som har svårt qatt läsa själva, ordnar underhållningar och utflykter m.m. Allt gör dom tillsammans med pensionärerna och det tänker politikerna ta ifrån dom. Hur tänker dom egentligen?! Det är ju för fasiken människor vi pratar! Ska man inte få ha ett värdigt liv fast man är gammal och beroende av hjälp från andra? Usch, vad arg jag blir!


Nu ska jag fixa lite kvällsfika/nattfika och sen ska jag sova och vila mina trötta och onda ben :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0