Dåligt början på dagen

Dagen började med att jag fick en sak att irritera mej hemsk mycket på. När jag klev upp vid 10 tiden och drog upp persiennerna i sovrummet så såg jag till min förvåning att det stog en helt främmande bil på våran förhyrda perkeringsplats. Men förvåningen byttes ganska snart ut till irritation och ilska. Ser folk inte skylten som det står FÖRHYRDA på kan man ju undra. Eller så sket dom helt enkelt i det och ställde sej på första bästa plats och trodde att det var helt okej. Men för mej, som faktiskt råkar betala hyra för den plasten, är det inte okej. Så jag satt och dikade ihop en ganska irriterad lapp som jag sedan gick ner och satte på bilrutan.
Så här löd den: "Denna parkeringsplats är faktiskt upptagen!!! Vi betalar hyra för den och vill därför inte att någon annan sa ställa sig här. Om du vill flytta din bil snarast så vore vi tacksamma. Det finns faktskt besöksparkeringar på området."
Sen skrev jag upp reg.numret och ringde vägverket för att få veta vem ägaren var och precis när jag ska ringa ägaren till bilen så slänger jag ett getöga genom fönstret och ser att bilen är borta. Så jag slapp i all fall att ringa och gnälla på någon. Det var ju i alla fall snällt att dom inte ignorerade min lapp och stog kvar.
Men det är ju inte direkt sånna här problem man vill ta tag i på morgonen när man är nyvaken.


Vid 12 kom Sofia och gjorde mej på bättre humör. Gick till solariet och solade innan hon skulle gå på sitt kvällspass på ICA. Nu står det hänga tvätt, diska, städning och bakning på mitt schema för resten av dagen. När Andreas kommer hem ska vi åka en snabbis på stan och köpa den sista julklappen. Hoppas att den inte slut!

Återkommer kanske under kvällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0