Försovning

Nu är jag aktiv i bloggen igen :) Jag har jobbat 7 dagar i streck, men nu är jag  äntligen ledig i två dagar. Imorse försov jag mej i över en timme, jag som nästan aldrig försover mej? Vaknade kl 6 istället för tjugo i 5. Gissa vem som fick eld i baken och bokstavligen flög upp ur sängen. Kl 6 ska jag egentligen sitta i bilen och åka till jobbet. Men så sen blev jag inte ändå, kom inspringandes på jobbet kvart över 7.


Imorgon är jag ledig och då ska jag och Andreas gå på stan och inhandla alla julklappar. Måste verkligen få alla klara imorgon för nån annan dag finns det inte tid. På torsdag ska jag faktiskt baka pepperkakor, hör och häpna :P Men degen är färdig så det kan ju inte vara så svårt att baka ut den och göra gubbar, gummor, granar och hjärtan. Sen måste jag julstäda lägenheten. Ska även försöka hinna med att ha en ta-hand-om-mej-själv-stund. Min hy är inte den bästa efter all dålig sömn och stress. Vill ju inte se ut som en lurk på lördag när det är hockeyfest :)


Jag nämnde ju i ett tidigare inlägg
att det har vart en massa snö här och några grader kallt. Nu är det helt tvärtom, eller ja, snön är kvar, men det har smällt bort en hel del :( Det var ju helt underbart i lördags när det var 10 grader kallt, ginstrande snö och solsken. Jag vill inte ha en massa plask! Sånna här dagar skulle man göra vad som helst för att få ha sommar. Men tyvärr så kan inte vi människor styra över vädret. Eller så är det de vi har gjort, vi har kanske förstört vädret med alla våra föroreningar. Låter så värsta miljöaktivisten :P Men jag tror faktiskt att det är så.

Det här vädret vill jag ha tillbaka
  

Magen kurrar och ropar efter mat. Måste nog snart ställa mej och laga spaghetti och köttfärssås, min specialit'e!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0