Julafton

Så var denna julafotn nästan till ända. Som jag sa tidigare så har vi vart i Edsbyn och firat. Har haft en jättemysig dag :)
Men dagen började inte alls nå bra... På vägen till Edsbyn så krockade jag och Andreas med en annan bil. Den gjorde en vänster sväng från vägrenen utan att kolla om det kom nån bil bakom och där kom vi körandes. Så vi krockade. Våran bil ser inte alls nå vidare ut tyvärr. Nästan hela högersidan på den är upp skrapad om bucklig. Lagomt less man blev kan jag lova!! Folk som inte ens borde ha körkort är ute på vägarna och orsakar olyckor. Det hade faktiskt kunna gått riktigt illa. Men som tur var så var det ju den andra förarens fel så vi behöver ju inte betala nån självrisk.
För nästan precis ett år sedan så körde jag av vägen och kvaddade hela högersidan på bilen och vi hade den inne på lagning i över en och en halv månad. Och så nu, ett år efter så krockas den igen.
Men vi hade ändå tur i oturen för ingen blev skadad, dagen hade ju trots allt kunnat sluta på sjukhus och det ska man vara glad att den inte gjorde. Men det känns i alla fall väldigt onödigt och dagen blev ju ändå lite förstörd.
Förhoppningsvis så kan vi köra med bilen tills vi får den lagad för annars blir det svårt för mej att ta mej till jobbet nu under alla helger som kommer.


Aja, nu har jag berättat om det lilla missödet för er. Bortsett från det så har vi haft en bra julafton.
Nu blir det spelkväll med fika och glögg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0