Vart är plogbilarna?

Förlåt, äuun en gång! Jag blir bara mer och mer dålig på att skriva här. Men jag har så mycket annat att tänka på plus massvis med jobb. Det blir nog mer inlägg till veckan när jag har mer tid.

En sak som har irriterat mej idag är att vägverket inte plogar riktigt när det snöra ute! Imorse när jag skulle åka till jobbet så var det inte plogat ett dugg, inte ens på stora vägen? Fick krypa fram med bilen för att inte hamna i diket, läskigt! Men plötsligt i Regnsjö så ser jag plogbil, kl kvart äver 6 på morgonen. KAN DOM INTA PLOGA TIDIGARE?! Nejdå, dom måste blockera all trafik som har bråttom till jobbet. Dom hade väl kunnat vart ute och ploga vid 5 tiden. Det var bara tur att jag hade tid på mej att köra till jobbet för det tog en hel timme nästan. Prick 7 kom jag strassandes in i personalrummet på jobbet, tykcker inte om att vara sen! Nej vägverket, det här med plogning kan ni faktiskt vara bättre på, och ploga på bättre tider.
Så, nu har jag fått ur mej lite av den agritionen :P

Men visst är det mysigt
att det har kommit så mycket snö? :) Nu skulle jag vilja åka till fjällen och njuta av snön. Åka skoter och slalom, bo i stuga och mysa framfö enr brasa på kvällen med en kopp varm choklad i handen. Aja, man kan ju i alla fall drömma om en sån vintersemester.


Ikväll blir dey hockey med brudarna. Alfta - Bollnäs, och Alfta vinner ju såklart ;)
Sen består helgen av en massa jobb. 16-21 imorgon och 07-21 på söndag. Jobb även måndag och tisdag också. Förmodligen blir det inte mycket inlägg skrivna innan onsdag. Men ni får har överseende :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0