Ridtur i Runemo

Det har gått nån dag sen jag skrev nu. Men allt är sig likt, inget nytt har hänt.
Nej, nu ljuger jag. Igår gjorde jag ju nåt som verkligen var nytt för mej. Jag var ute och red med Vilma (Andreas lillasyster). Helt själv!! Jag tog in hästen från hagen, ryktade, satte på sadel och tyglar, Vilma fick hjäpa mig lite med sadeln och tyglarna eftersom jag aldrig hade gjort det förr.
Sen var det bara att hoppa upp och hoppas på att sitta kvar på hästryggen. I drygt en timme var vi ute och red, jätteroligt :) Och jag var nästan inte ens i närheten av att ramla av!
Men idag känner jag av sviterna från hästryggen, jag har dödligt ont i min stjärt! Och självklart så glömmer jag bort att jag har ont varje gång jag dunsar ner på en stol, AJ AJ AJ!
Vilma, det var inte sista gången vi tar en ridtur :)


Nu jag jag äntligen
ätit mina efterlängtade jordgubbar, underbart gott!
Senaste tallriken jag svepte i mig var för en timme sen :P


Imorgon jobbar jag delad tur,
inge vidare. Men vad gör man inte för att få vara ledig fler dagar i månaden? Första passet från 07.00 till 15.00 sen från 14.00 till 21.30. Så mellan klockan 2 och 3 får jag klona mig ;P
Onsdag: 14.00 - 22.00 Torsdag: 16.00 - 21.30. Sen är jag ledig i hela 3 dagar, skööönt! Håller tummarna för finväder då.







Ska sätta mig och skriva upp lite låtar som Andreas måste bränna ut på en skiva åt mig så att jag kan ha och lyssna på när jag kör bil. Att lyssna på dålig musik och köra bil samtidigt går inte ihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0