Tandläkarbesöket

Kl kvart i 9 fick jag en tid hos tandläkaren. Jag var där i en halvtimme och på den tiden så hann han bedöva halva munnen, skära bort lite tandkött och dra ut en visdomstand. Gick därifrån i mer eller mindre chocktillstånd. Jag som aldrig har dragit en tand förut!! Ska jag erkänna så är jag faktiskt lite rädd för att gå till tandläkaren. Men själva ingreppet gick ganska bra, men sen kom smärtan när jag kom hem. Och vilken smärta sen... Det gjorde inte ont där tanden hade suttit utan där dom hade tagit bort tandkött. Jag vankade av och an i lägenheten och höll mej för munnen och grät. (För er som inte vet så ska det mycket till innan jag gråter av smärta.) När det blev helt olidligt så tog jag en citodon och la mej på soffan, somnade som en stock när citodonen hade gjort sitt. Nu känns det lite bättre, men det är väl för att tabletten fortfarande verkar. Hoppas verkligen att tandvärken går över i alla fall!


Idag ska jag inte göra så mycket. Blir väl mest att bara vara hemma och kolla igenom några OC-avsnitt. Imorgon är jag ledig, kan kännas skönt att ta igen sej efter en dag som denna. Mår jag bättre så ska jag ta en promenad och göra ett besök på solariet.
Nu ska jag gå tillbaka till soffan och försöka peta i mej lite makaroner. Har inte ätit någonting sen igår vid 3 tiden.
Återkommer när jag har nåt roligare än tandvärk att skriva om :P

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej Noomi! det var inte igår :) Kul att du läser, kommer nog läsa din också nu, hihi! Hoppas tandvärken går över, usch det där lät inge kul.. Kraam!

2008-06-16 @ 18:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0