En hyllning till KISS

Ett hårdrocksband som jag har gillat under hela min uppväxt och även nu när jag har vuxit upp är KISS. En liten flicka med blont, lockigt hår, uppväxt på landet, gillade att plocka blommor och att lyssna på KISS. Det var jag :) Det hela började med att min grannde/barndomsvän Morgan hade dom som stora idoler. Först så gillade jag dom inte alls, tyckte att dom såg otäcka ut. Men Morgan lärde mej att de var ett av världens bästa band. Och det hade han ju helt rätt i :) Mamma var väl inge vidare förtjust i att jag lyssnade på detta band... men brydde jag mej om det? Näe.
Jag målade KISS teckningar, mimade till dom och såg på deras musikvideos. Min favorit i bandet var ju såklart sångaren, eller som jag sa när jag var liten "han med stjärnan", Paul Stanley. Några av deras bästa låtar är Black Diamond, Crazy Crazy Nigts, Heaven's On Fire, God Gave Rock 'N' Roll To You, I Was Made For Lovin' You, Beth, Love Gun, listan kan göras väldigt lång...
Detta inlägg är helt enkelt en hyllning till det otroligt bra hårdrocksbandet KISS!




Kommentarer
Postat av: Frida

Du har blivit utmanad:)

Kraaam

2008-11-25 @ 19:12:41
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0