Jullängtan

Just nu längtar jag till julen och alla förberedelser inför julen. Baka lussebullar, klä julgranen och sätta upp ljusstakar :) Julen är den bästa högtiden enligt mej. Har alltid tyckt att den har varit mysig. Och nästan det bästa av allt är ju all den goda maten! Hur gott är det inte med julbord?! Sill, prinskorv, köttbullar, janson, gravad lax, rödbetssallad, julmust, julost, julbröd, lutfisk... Listan kan göras lång :P 



Idag har mamma, Sara, Niklas, Ida och Tilda vart här på besök. Vi åt pannkakor och gick en vända på stan. Tilda hade blivit så stor! Inte till storleken, men till sättet. Hon gick helt obehindrat, tog tag i min hand och ville att jag skulle komma. Hon var inte lika bebislik som hon var sist jag såg henne. Nu är hon ju trots alla 1 år och 3 månader... tror jag.

Ida
 
Tilda



Nu suger det i magen på mej. Så jag ska skriva en handlingslista nu och sen kila ner till ICA. Egentligen är det hemskt dumt att handla när man är hungrig eftersom det lätt hamnar lite extra saker i kundvagnen, men för att kunna äta något så måste jag handla så jag har inget val. Ikväll blir det spaghetti och köttfärssås med en maaaassa vitlök, mumma :)

Kommentarer
Postat av: Frida

Åhhh jag älskar oxå julen. Den är helt klart bäst:)

Kram

2008-11-04 @ 09:40:46
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0