Yrsel och huvudvärk

De fyra senaste dagarna har jag haft yrsel och huvudvärk. Kan tillägga att jag nästan aldrig har huvudvärk, vet knappt hur det känns. Till och från har jag vart jätteyr, det har kommit och hållt i sej i några sekunder och sen försvunnit, flera gånger om dagen. Tog blodtrycket igår på jobbet och det var rätt så högt för att vara i min ålder, speciellt undertrycket, låg på 135/95. Jag som alltid har haft problem med mitt extremt låga blodtryck...? Som tur är så har jag kunnat jobba i alla fall.
Men igårkväll kände jag mej konstant yr och huvudvärken var mer påträngande så jag ringde sjukvårdsrådginningen eftersom jag började bli lite orolig. Där sa dom till min lättnad att det var nåt konstigt som gick nu som gjorde så att folk blev yr och fick huvudvärk. Ungefär som när influensan går... Sjuksköterskan trodde att det skulle gå över av sej själv om jag bara tog det lugnt och inte jobbade. Skönt att höra! Fast det där rådet om att inte jobba struntade jag i utan jag satt troget i personalrumet på Enriset kl 07.00 imorse. Hoppas att det har lugnat ner sej en aning imorgon när jag och Malin ska åka till Gävle och shoppa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0