Blinka i rondellen!

Tidigare idag var jag ute och körde i bilen en sväng. Och en sak som irriterar mej till tusen är när folk inte blinkar i rondellerna! Jag kan bli tokig när man står och väntar på att få åka in i rondellen, man står lungt och väntar på sin tur och kollar på alla biler som kommer från vänster. Och hur irriterande är det inte då när bilarna som kommer från vänster inte blinkar när dom ska köra höger?! Där står jag och väntar snällt för jag tror ju att dom ska rakt fram. Det betyder ju att jag kan bli stående där att bra tag och vänta och när jag tillslut tänker "nä, nu kör jag ändå!" så visar det sej att bilen som kommer från vänster faktiskt ska köra rakt fram och nästan kör på mej... suck!
Snälla, alla människor där ute, blika nästa gång ni kör i en rondell.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0