En dag av föreläsningar

Igår var hela min dag fylld av föreläsningar. Mellan kl 8 på morgonen till 4 på eftermiddan satt vi på en föreläsning med jobbet i Söderhamn. Föreläsningen handlade om ett individanpassat förhållningssätt inom arbetet. Lisa Andersson, som föreläste, var otrolig rolig att lyssna på! Jag skrattade så att jag nästan kiknade när hon beskrev hur vården var förr på tex 70-talet. Det är tragist hur det var förr, men hon berättade det på ett komiskt sätt och hade sånt kroppsspråk så man kunde inte hålla sej.
Klockan 4 var det slut och då satte jag meji bilen och körde hem. Kom hem strax före 5, åt middag och bytte lite kläder för 18.30 skulle jag vara på Folkets Hus på stan och lyssna på en föreläsning med Fredrik Paulún. Känd från bla Svt:s Toppform. Han pratade om närig, om vad man ska och inte ska äta och lite om träning. En mycket intressant, spännade och lärorik föreläsning. Ganska mycket om det han pratade om hade man en hum om innan, men vissa saker blev en "aha-upplevelse". Det som gjorde mej gansk förvånad var att det är inte så svårt att äta nyttigt egentligen om man är normalviktig, vilket jag tycker att jag är. Det är snarare så att jag kanske borde gå upp 2 eller 3 kilo. Så när vi åkte hem från föreläsningen tänkter jag att nu jäklar ska jag ta tag i mej själv och äta mer nyttigt och bara äta sötsaker en dag under helgen och i lagom mängd. Läsk ska jag helt och hållet sluta med för det är lika gott med vatten, vin eller juice. Rödvin är riktigt nyttigt talade han om, men då är det ju så klart under förutsättning att man bara dricker max 2 glas för annars är det mer skadligt för kroppen än vad det gör nytta. Så när Andreas kommer hem idg ska vi ge ner till systemet och köpa lite rödvin :P Och sist med absolut inte minst så ska jag börja röra på mej mer!

Kommentarer
Postat av: vilma

en liten fråga, (:P) hur många gånger har inte du sagt att du ska börja bli hälsosammare egentligen? XD haha inte negativt menat men endå? ;)



okej jag har åkså sagt det ett antal gånger så vi har en sak gemensamt på den fronten i alla fall xD

2008-09-10 @ 14:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0