Gissa vem som sover framför fotbollen...

Redan i morse gjorde min pojkvän klart för mej att kl 18.45 så skulle han minsan kolla på fotboll på tv för det var Albanien-Sverige i Vm-kval. Javisst tänkte jag, klart att han får kolla på fotboll. Jag satte mej i soffan med datorn för att snegla lite på fotbollen jag med. Efter ett tag hör jag en svag snakrning från min vänsta sida, kollar på Andreas och ser till min förvåning att han SOVER! Han som tidigare idag poängterade hur viktigt det var att han fick kolla på matchen :P


Den här helgen är jag halvledig.
Det betyder att jag är helt ledig idag men imorgon jobbar jag 14 timmar i streck. Från 7 på morgonen till 9 på kvällen, usch!
Idag har jag vart med Sofia. Vi möttes hos mej och gick till ICA där vi köpte chips, dipp och dricka. Sen cyklade vi hem till Sofia och la oss i soffan och kollade på Chokolate innan det var dags för henne att cykla tillbaka till ICA för att jobba. När jag kom hem så städade jag toaletten, dammsög och torkade golven medan Andreas dammade i alla rum. Efter att städningen var avklarad skrev vi en matlista för veckan som kommer och åkte och handlade. Om man har en matlista så blir allt mycket bättre. Man behöver inte bekymra sej om vad man ska äta varje kväll. Man har alltid matlåda till nästa dag. Oftast blir det billigare också eftersom man inte gör alla småhandlingar där det slinker ner en och annan onödig sak.


Nu ska jag göra en ansiktsmask och sen hoppa in i duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0