Koka min egna sylt?


Pratade nyss med min kära mor i telefon.
Hon sa att dom hade så mycket äpplen och lingon där hemma så hon tyckte att jag skulle komma hem och hämta lite så kunde jag ju koka sylt på det sen. Skulle jag koka min egna sylt?! Jag som för det mesta är värdelös på att göra nån form av mat. Hon försökte intala mej att det är så roligt att koka sylt och det smakar så gott sen. Jag håller verkligen med om att det smakar gott, men att det skulle vara roligt är jag väldigt tveksam till. Jag skulle möjlgtvis kunna röra ihop lite sylt om mamma var med mej och såg till att jag inte misslyckades, vilket jag för det mesta gör när jag håller på i köket.
Nej, det där med syltkokning står långt ner på min "att göra lista".


Idag har jag jobbat mellan 07.00-14.00. Ganska skönt att få gå hem redan vid två när det är helg. Ikväll är vi bjudna till Andreas familj på födelsedagsfika eftersom att Andreas styvpappa har fyllt år. Innan dess tänkte jag kleta på en ansiktsmask och ta en dusch, så det är väl bäst att sätta igång nu då.

Kommentarer
Postat av: carolina

Håller helt med dig... jag älskar blåbärs sylt.. men jag skulle nog vara riktigt sjuk innan jag ställer mig och kokar... hepp!!! :)

2008-09-13 @ 21:59:08
URL: http://made-in-sweden.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0