Bedövad

Sitter i soffan nu och är bedövad i halva munnen, känns rätt läskigt. Har nämligen vart till tandläkaren idag och lagat en tand. Jag trodde inte att det var så farligt med tanden utan tänkte bara att dom skulle borra lite och sen fylla igen hålet. Men det fick jag minsan äta upp. Först började han borra, men sen slutade han och frågade och det var säkert att jag inte villa ha nån bedöning för det visade sej att han skulle behöva borra bort nästan halva tanden för att det var full i karies ända ner till roten. Det var inge vidare kan jag lova, trots att jag var bedövad så gjorde det ändå ont. 45 minuter tog det att laga en enda tand! På torsdag ska jag dit igen och dra ut en visdomstand som skaver på insidan av kinden och sen ska jag dit igen och dra en annan visdomstand som jag har problem med. Så när allt ät klart kommer hela kalaset att ha kostat mej 2500 kr! Och då har ändå försäkringskassan gått in med en ersättning på 300 kr. Efter det här så ska jag vara löjligt noggran med mina tänder för att slippa framtida problem.


I helgen har jag nästan vart ledig. Jobbade mellan 07.00 och 13.00 på lördagen, men igår var jag ledig.
På lördagen var jag på tjejfest hos Sussi tillsammans med Jenni, Lotta och några andra tjejer. Hade jättre trevligt :) Självklart kollade på körslaget när Team Hanna vann, dom var ju hur duktig som helst! Nån gång efter kl 12 åkte vi till Björktjära och hem till Jenni där vi gjorde grabbarna sällskap. Vid halv 3 så åkte jag och Andreas hem eftersom jag började känna mej riktigt risig och trött. Misstänkte att jag var på väg att bli förkyld...


     
     



Precis som jag trodde så var jag superförkyld när jag vakande igårmorse. Mot eftermiddagen kände jag mej lite piggare så då åkte vi till Mats och Sofia och firade Mats födelsedag. Idag har förkylningen tagit ut sin rätt för jag känner mej helt orkeslös och hängig, orkar inte görs nåt och det finns en massa saker som behöver göras som disken, tvätten, bädda sängen, dammsuga och gå ut med sopor. Lika bra att jag vilar idag så att jag orkar jobba imorgonkväll.



Kommentarer
Postat av: sussi

hahaha glömde bort att vi tävla ben grejen! =)

vem vann?

2009-02-04 @ 22:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0