Hjälpa syster

Nu har jag jobbat 6 dagar i rad, 6 mornar har klockan ringt kvart i 5. Imorse sov jag ända till halv 11, hur skönt som helst! Idag ska jag bara ta det lugnt och fixa med lite saker här hemma. Sen ikväll ska jag ta tåget till Gävle för att hjälpa min syster med hennes barn imorogn. Rebecka har nämligen ramlat i en trappa, höggravid och allt, så nu har hon så ont att hon har svårt att ta hand om Alfred och Vidar. Så imorgon ska hon få vila så tar jag hand om barnen, Alfred kommer mest vara på dagis, men Vidar som inte är ett år än kommer att vara hemma. 

Vidar                           Alfred
   


Igår var det jobb som gällde. Efter jobbet åkte jag med Emma till en rastaurang i Söderhamn och åt. Det blev pasta med räksås och vitlöksbröd. Men vitlöksbrödet var under all kritik! Det smakade som om att dom hade stekt det i gammal olja och bränd vitlök. Uscha! Sen åkte jag direkt hem och bytte om snabbt för att hämta upp Sussi och åka på hockey i Alfta. Tyvärr förlorade Alfta med 2-3, men det blir nya tag på fredag i Gävle.


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen göra nåt av den här dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0