Det löste sej bra

Jag trodde att vi skulle få hålla på att krångla fram och tillbaka med våran bil när det gällde lagning och försäkringar. Men allt har löst sej bra och smärtfritt :) Vi har visat den hos Saab och dom har knäppt kort på den och börjat beställa hem delar som måste bytas. Dom sa att det inte var nån fara med att köra runt i den och att den gick att besikta bara vi kunde öppna och stänga dörrarna och det går ju.
Så på tisdag ska vi göra 12 000 mil servicen och på onsdag ska den besiktas. Och den 9:e februari har vi tid för lagning hos Saab. Vet inte riktigt hur lång tid den kommer att ta, men vi har fått godkänt från försäkringsbolaget att ha hyrbil eftersom vi båda två behöver den till och från jobbet. Det enda vi behöver betala är en tredjedel av kilometerkostnaden. Känns skönt att man inte måste låna pappas bil, dels för att han behöver den själv och dels för att man kan inte vara säker på att den gamla bilden håller heller för jag orkar inte med nå mer bilkrångel nu :P
Efter våran bil har blivit servad, besiktad och lagad så ska vi sälja den och skaffa en billigare bil. Det är inga som helst fel på den som vi har nu. Men vi har rätt mycket lån på den och vill få ner det och sen ligger försäkringen på ganska mycket per år. Så om nån är sugen på att köpa en pedantskött Saab 9-3 Vector SportSedan -03 så är det bara att höra av sej :)

Nu har jag vart ledig i 3 dagar, tisdag, onsdag och torsdag. Sen börjar mina arbetsdagar fredag, lördag och söndag. Och som vanligt är det såklart fredagkväll :/ Men imorgonkväll är jag ledig så då blir det tjejkväll här hemma. Det är inte ofta man ses nu så det ska bli kul :)


Nej, nu ska jag göra lite nytta innan det är dags att åka till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0