Varför får man håll?

Satt tidigare och funderade på om jag kanske skulle gå ut på en promead. Men kände att mensvärken var på ingång och så kollade jag ut genom fönstret och tänkte "hmm, tror inte de va." Snön vräker ner och det blåser en hel del. Det var mer lockande att sitta hemma i soffan :P
Men jag har i alla fall gjort lite nytta här hemma och så rörde jag ju på mej igår på gymmet. Shit, vad skönt det är att komma hem från ett gympass och känna att man har tagit i riktigt och svettats riktigt. Igår stog jag på trampmaskinen i 10 minuter, låter inte så länge, men det är jobbigt! Svetten rann på ryggen och i ansiktet. Jag flåsade i takt till musiken i hörlurarna samtidigt som jag tänkte "in genom nästan och ut genom munnen, in genom näsan oc ut genom munnen..." Altså om man andas in genom näsan och ut genom munnen så slipper man det obehagliga hållet som har så lätt att få. Är det nån som vet vad håll beror på? Är det för att man har dålig kondis eller?


Inatt har jag sovit väldigt dåligt. Andreas är förkyld och snarkar mer än vanligt eftersom han är täppt i näsan. Jag drömde bla att jag var med i kriget i Israel och hörde hur dom bombade och sköt överallt. Hörde även hur en pansarvagn körde frörbi och sen vakande jag av att Andreas låg percis bakom mej och drog tuuunga stockar. Det var förmodligen hans snarkningar som lät som en pansarvagn i min dröm, haha :P Men det vara bara en av säkert 8 gånger jag vaknade inatt. Så imorse när Andreas gav mej en hejdåpuss innan han åkte till jobbet så sa jag nåt i stil med att det skulle bli skönt att sova ensam när han hade åkt. Snäll flickvän jag är va? ;P Men jag tror att han förstog vad jag menade.



Sofia kommer snart förbi för vi ska gå ner till solariet. Sen ska jag förbi ICA och köpa lite ingredienser till maten ikväll. Det blir bandpasta med svamp och baconsås, mmm vad smarrigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0