Fullt upp!

Ja, det kan man verkligen säga att vi har nu. Varje dag har vart fylld av en massa saker som måste göras, telefonsamtal som måste ringas och självklart en hel del renovering. Mitt upp i allt så jobbar man också och det har inte jag tid med :P Inte just nu i alla fall. En sak till som jag verkligen inte har tid med det är att bli sjuk och det är precis vad jag på väg att bli. Så nu sitter jag här och äter en hel liter jordgubbar för att få i mej en massa c-vitamin i hopp om att förkylningssymptomen ska försvina.
Renoveringen går bra, vi har inte stött på nå större problem än så länge och hoppas att vi inte gör det heller. Om 17 dagar anländer köket och då vill vi ha det mesta av det andra klart så att vi sen kan njuta av vår semester och inte bara renovera hela tiden. Köket är nästan helt utrivet, i sovrummet är så gott som all tapet borta och garderoberna har vi börjat nagga lite på. Lilla toaletten är färdigmålad, vissa tak är färdigmålade och på väggen där vi ska ha fondvägg i vardagsrummet har vi rivit bort tapeten.

Jag har ju såklart knäppt en del bilder på det vi har gjort så jag tänkte visa er lite...

Andreas tar bort listerna i gästrummet


Måla, måla, måla...


Renovering kan även innebära en del småskador


Det dammar en del när man slipar spackel




Lillebror kom och hjälpte oss att riva köket




Stommarna är borta. Nu ska bara väggen bort.


Jag ångar på tapeten så att den går lättare att riva bort


Föredetta köket



Har inte tid att sitta här längre. Nu ska jag trotsa förkylningen och bege mej ner till lägenheten med Andreas och riva tapet, inge kul men ett nyttigt ont.
På återseende!



Kommentarer
Postat av: Malin

Då kommer Alce in Wonderland ut :P

2009-06-24 @ 10:41:21
URL: http://suckanelf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0