Uppdatering

Äntligen en uppdatering! 
Mycket har hänt sen sist jag skrev. Vi är nu nöjda ägare till lägenheten på Apoteksgatan 10 :) I tisdags åkte vi till IKEA i Gävle och beställde kök som kommer till oss om en månad. Innan dess ska vi försöka hinna med att göra klart det mesta av renoveringen. Köket blev i alla fall jättefint, vi fick se hur det skulle se ut i en 3D bild på datorn. Idag ska vi köpa målarfärg och eventuellt börja måla i helgen och sen fortsätter vi med tepeter och golv. Jag var till lägenheten för nån dag sen och tg lite bilder som jag tänkte visa er.

Badrummet.
Det enda rum som vi inte ska göra nåt åt. Bara sälja badkaret och sätta dit duschväggar.


Vardagsrummet.
Här ska vi lägga nytt golv och måla väven på väggarna och sätta fondtapet.


Vardagsrummet


Balkonen
Här ska vi eventuellt lägga trall.


Sovrummet
Nytt golv, måla väggarna och sätta fondtapet.


Matrummet.
Nytt golv och nya tepeter. På den här väggen ska vi kanske sätta nåt fint väggord.


Köket.
Den här väggen ska rivas så att matrum och kök blir ett och samma rum.


Annan del av köket.


Hallen
Nytt golv och måla väven.


Gästtoaletten
Måla väggarna.


Gästrummet
Lägga nytt golv och måla väggarna.


Som ni ser så kommer vi ha en hel del att göra framöver :P Så som det ser ut just nu så är den verkligen inte fin men när det blir klart kommer det att bli så bra!


Tänkte också visa er en bild på våran ny bil som vi har köpt efter att vi fick den andra såld. Vi gick även 12 000 kr plus när bliköpet var klart och det var bra eftersom vi måste sätta dragkrok på bilen och eventuellt göra en rekonditionering invändigt.


Nu ska jag och Andreas åka till Rusta och köpa en del saker som vi ska åka och lämna i lägenheten. Sen hem och laga köttfärssås med spaghetti. Ikväll blir det förmodligen vinkväll och mys med Sussi för min del :)
Det blev ett inlägg med mycket bilder. Fast det är väl roligare att se än bara en massa text :) Jag ska försöka bättra mej på bloggfronten. Förmodligen blir det säkert mer uppdatering från min sida när vi börjar med renoveringen för då får jag ju lite ett berätta.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Frida

Åhh vad spännande. de kommer bli så bra! Vi kommer få de så fint hemma oss oss båda sen när vi är klar:)

Kraaam

2009-06-12 @ 17:39:28
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men kära värld, undrar vem som valde tapeterna där innan er haha! Blir säkerligen jättefint när ni satt tänderna i den och gjort om den till er!

2009-06-12 @ 19:30:53
URL: http://myheartonmysleeve.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jätte grattis till lägenheten! ;) Kul. När det är klart iallafall! :)

Ha det bra.

Kram!

2009-06-14 @ 18:40:29
URL: http://sofiasannefur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0