Earth Hour

Ikväll ska förhoppningvis de flesta människor och världen släcka en timme mellan 20.30 och 21.30 för att spara massvis med egergi och rädda miljön lite, en såkallad Earth Hour. Jag och Andreas gör ju såklart inga undantag, så prick 20.30 kommer det att vara bäcksvart på Hamrevägen 22C. Det enda ljus som kommer synas är vår mysbelysning från de levand ljusen :) Men den stora frågan är ju vad ska man göra i en hel timme utan el? För min och Andreas del blir det nog att vi bara sitter och myser och pratar med varandra. Äntligen kan man få en chans att prata utan att någon av oss säger "Tyst, jag vill höra vad dom säger på Tv:n..." för att senare om 15 minuter säga "Vad var det du ville tidigare?"


Inatt ställer vi ju även om klockan till sommartid vilket betyder att jag måste upp och jobba en timme tidigare än vanligt imorgon. Redan klockan 06.00 ska jag sitta i personalrummet ombytt och klart på Enrisets Servicehus i Söderhamn. Och det betyder att jag måste kliva upp 04.00! (gammal tid) Men det är ju bara imorgon det kommer vara tungt sen vänjer man ju sej så egentligen ska jag inte klaga så mycket :P


Nej, nu börjar den mörka timmen närma sej. Så nu ska jag börja leta fram lite levande ljus.

Återkommer imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0