Begravning

Livet går vidare för mej och Andreas på Apoteksgatan 10, trotts att vissa stunder är jättejobbiga och tunga. Jag försöker smälta och inse att min pappa inte finns med oss längre och för Andreas väcker det här upp minnen från när han miste sin pappa.
Många gånger sitter jag och önskar för mej själv att pappa ska komma tillbaka. Tänker på alla fina minnen jag har från honom. Önskar att han hade fått vara med oss i några år till åtminstonde... men det finns inget man kan göra.


Idag hade vi begravning i Salemkyrkan i Edsbyn. Det var jättefint alltihopa! Alla sånger, musik, blommor, tal och hälsningar. Allt påminde om pappa på ett eller annat sätt. Jag fick hålla tillbaka många tårar för att inte bryta ihop helt och hållet. Nu har pappa fått sin grav på kyrkogården i Ovanåker och vi ska se till att välja ut en sten ganska snabbt så kan dom förhoppningsvis sätta dit den så fort som möjligt. Vill helst inte att det bara ska vara en pinne där med hans namn till våren när kälen har gått ur marken.

Här kommer lite bilder från kyrkogården och begravningsmiddagen...


Alla syskon och mamma vid graven.
Rebecka, Jag, Sara, Mamma, Mia (pappas dotter) och Simon.


Min andra hälft och Jag


Där i kistan bland alla vackra blommor ligger min älskade pappa


Mia, Saras svärmor Ingrid och Andreas




Mitt yngsta syskonbarn Elias


Systerdotter Tilda


Jag och min underbara mamma!




I tisdags fick jag ett överraskande blombud av mina gamla Edsbyvänner. En stor och jättefin bukett! Blev så glad att jag grät när jag såg den och den varma känslan av att dom finns med mej i de här svåra tiderna.




Igår höll jag på hela dagen med att fixa i lägenheten. De mesta kom äntligen på sin plats och vi har fått ordning här. Jag målade också det sista lagret i den lilla hallen som gränsar till gästrummet så nu kan vi snart börja lägga golv där :) Och efter det ska vi ta tag i gästrummet sen är vi färdiga och kan värdera om lägenheten till det bättre förhoppningsvis.

Välkommen hem till oss!
Detta ord sitter på en vägg i hallen.


Hatthylla och ytterdörr


Från hall in till kök, sovrum och badrum






På denna lilla, lilla fönsterbräda i köket får man bara plats med små saker


Andra köksfönstret. I den ena blomkrukan har jag stuckit ner en blompinne där det står "Håll mig vid liv!" En liten påminnelse till mej själv ;)






Till sovrummet har vi hittat en gammal pinnstol på Erikshjälpen för 50:- :)
Bra att kunna lägga överkastet på istället för på golvet.


Tv:n hänger på sin plats på väggen och alla sladdar är gömda så gott dom kan. Sladdar och kablar gillas inte av mej :P




Efter mycket om och men och stora hundögon på Mobackes så gick Andreas med på att köpa två svärmorstungor till fönstret i vardagsrummet :) Fönsterlampan ska så småningom bytas ut och stå i gästrummet.




Dom snygga afrikanska maskerna sitter på plats. Ser lite tråkigt ut på bilden men i verkligheten är det supersnyggt!




I badrummet har vi bytt ut badkaret mot en duschvägg eftersom vi aldrig badar och ville ha mer plats. Tjänade på det gjorde vi också. Sålde badkart för 1 800:- och köpte duschväggen för 995:-


I lilla hallen ser det för tillfället ut så här men där ska vi som sagt börja lägga golv snart.


Gästrummet är det mindre roligt att kika in i, hehe :)




Ja hörrni, det där blev en hel del bilder! Jag ska försöka ta upp bloggandet nu och uppdatera oftare med mycket bilder.
Imorgon kommer syster med hennes man, barn och svärmor för att kika på våran lya och gå en sväng på stan. Men för en fattig stackare som mej blir det bara fönstershopping. Har brännt mycket pengar på inredning den här mpnaden så nu måste jag hålla igen. På kvällen kan det hända att jag åker till Ljusne med Sussi och Anna för att kika på pojkvännernas hockeymatch.
Nu ska jag dricka apelsinjuice som Andreas precis har pressat. Smarrigt värre!


Kommentarer
Postat av: Frida

DOm köpte jag på Sussis Harmoni, men man kan bara köpa alla tre tillsammans. Finns bara A,B,C i zink i alla fall....

Kram kram

2009-11-20 @ 17:46:33
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! Jaa det blir så =) Det känns så bra så vi kör på det här haha. Ja i jul är jag hemma så vi får se till att ses då!

2009-11-22 @ 17:34:13
URL: http://suckanelf.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag beundrar dig för din styrka att orka leva vidare Noomi! Det är viktigt att man hittar den tror jag. Fina bilder du hade från begravningen, tänker mycket på dig.

Och gud så fin lägenhet ni har! Man blir alldeles sjuk :) Ha det bra, kram kam!

2009-12-06 @ 01:10:53
URL: http://evelinaladanges.blogg.se/
Postat av: lina

tack noomi det är skoj att pyssla lite :)

hoppas allt är bra med dig oxå, vi ses till jul :D

kramkram

2009-12-07 @ 20:03:56
URL: http://idacarolinamagnusson.blogg.se/
Postat av: Pedersen

Tack för din fina omtanke Noomi!

Jag har nu suttit och läst ditt föregående inlägg och tårarna gick inte att hindra. Så mycket som påminner om när Sarah dog, och jag kan inte ens föreställa mig hur det måste vara att förlora en förälder! Usch...



Du är så himla stark! Inte många som klarar av att ens vara på ett sjukhus när någon är sjuk. Men visst är man tacksam att man fick vara med, när sista andetaget är taget? Trots hur hemskt det än är, så är man tacksam att man hade möjligheten att finnas där. In i det sista!?



Stor varm kram till dig!

2009-12-09 @ 20:40:39
URL: http://froken-hurtig.blogspot.com
Postat av: Pedersen

Också måste jag berömma er för eran lägnhet! Guuud vilken fin och mysig! För att inte tala om köket, det är jag kär i : )

2009-12-09 @ 20:42:09
URL: http://froken-hurtig.blogspot.com
Postat av: Malin

Haha killar :p var det på juldan ni skulle ha festen? =)

2009-12-14 @ 20:32:11
URL: http://suckanelf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0