Recept på Ekorrbon

Fy, vilket tråkigt och dåligt gympass det vart idag. Jag var inte nå inspirerad till styrketräning. När jag sprang på löparbandet fick jag håll på en gång så då sänkte jag farten och tänkte gå i rask takt men då protesterade benhinnorna :/ Hoppas på bättre tag nästa gång.
Här kommer receptet på Ekorrborna som jag utlovade igår kväll:
30st.

Ingredienser:
200 gr rumsvarmt smör
5 dl mjöl
6 msk socker

Fyllning:
150 g smör
2 dl socker
4 msk mjöl
4 msk grädde

Tillbehör:
30 folieformar
Gör så här:
Blanda ihop smör, mjöl och socker till en deg, låt den vila kallt.

Blanda alla ingredienserna till fyllningen i en kastrull, låt koka i 5 minuter.

Dela degen i 30 bitar och tryck ut bitarna i folieformar. Fördela kola fyllningen på kakorna.
Gräddas i mitten av ugnen i 175-200 grader i 8-10 minuter.
Just nu har jag en ta-hand-om-mig-själv-stund. Har noppat ögonbrynen och sitter nu med ansiktsmask som ska vara återfuktande och mjukgörande. Luktar jordgubbe, mmm :) Sen blir det duschen och skrubba kroppen från en massa döda hudceller.
Inatt ska jag jobba, det var längesen jag jobbade natten nu men det är väl sig likt tror jag. Jag tycker att det är skönt att jobba natten ibland för då får man lite vila från det intensiva arbetet med de boende utan man ska bara se till att dom sover och har det bra. Inte en massa tvättningar, städ, duschar, köra tunga lyftar hit och dit. På natten är det oftast lugnare. Fast sen finns det ju såklart med jämna mellanrum nätter som är hemska där man springer benen av sig och det larmar hela tiden. Men såklart gillar jag ju att jobba dagtid också så att man hänger med på vad som händer på arbetsplasten.
Nu är det nog dags att hoppa in i duschen och skölja bort den här ansiktsmasken som börjar stelna i ansiktet.

Kommentarer
Postat av: Karolina

Vad skönt att du fick anställning där då :) Är det sig likt? :D Ja men absolut! Det vore trevligt. Jag tror jag har ett nr till dig men jag är inte säker om det är rätt? 073 849 31 .. ? Om du har mitt så har jag i alla fall samma som jag alltid haft :) Annars om det där var rätt nr kan jag slänga iväg ett sms till dig så får du det. Hoppas du mår bra stumpan! P.S Ekorrbona såg smaskiga ut ;) KRAMIS

2010-09-01 @ 12:09:46
URL: http://metrobloggen.se/karolinawestlund
Postat av: Karolina

Det låter bra det stumpan! :) Hör det :) Haha ja kan tänka mig det blir lite nytt folk och så men i det stora hela är väl riset sig likt kanske ;) KRAMIS

2010-09-01 @ 20:19:52
URL: http://metrobloggen.se/karolinawestlund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0