Täcker nån försäkring för sånt?

Igår när jag och Andreas äntligen skulle ta tag i och städa förrådet uppe på vinden så upptäckte vi att det tydligen regnar in genom taket precis där vårat förråd ligger!! Märkte att en massa saker var blöta bla. en kartong med Andreas vinter/höstkläder, en tavla för 700 kr, tapetbitar som vi sparat sen renoveringen och en del till saker. Men värst av allt var att ALLA Andreas skolkort sen låg och mellanstadiet var förstörda. Alla kort var ihopklibbade med varandra och när vi skulle försöka sära på dom så gick som sönder. Så himla tråkigt! :( Mina som låg i samma låda hade faktiskt som tur var klarat sig och mina brev från min morfar. Vi har sparat allt som är förstört för att se om det finns någon försäkring som täcker för sånt. Nån som vet?

Idag har jag gjort klart all städning, lite drygt men skönt när det är klart. Men innan jag drog igång med det så tog jag en snabbfika med Sussi på Krokanen när hon hade lunch och sen gick jag på stan en sväng. Hade tänkt köpa en vit klocka i plast på Guldfynd men det var såklart slut. På Åhléns hittade jag en perfekt träningströja och en par super snygga kängor. Köpte inget av det idag utan jag ska sova på saken inatt :)


Nu är det snart bara 2 veckor kvar tills jag och Andreas åker till Tunisien tillsammans med Sussi, Niklas, Daniel och Erika. "Rigagänget" :) Det har varit dåligt med sol på vår semester så det känns skönt med en resa till solen och värmen. Är det någon av er som har varit dit och vet hur det är där? Berätta gärna i så fall.
Nu ska jag lägga mig i soffan och slappa framför tv:n ett tag och invänta Andreas från jobbet. När han kommer hem blir det handling och gym.

Kommentarer
Postat av: Erika

Va kul det kommer bli :) längtar!!

Jag hör flera personer som åker till Tunisien nu, så det verkar ju bra :)

2010-08-25 @ 20:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0