Andas min barndom

I helgen har vi haft en familjehelg. Jag har både jobbat och varit ledig. Jobbade 7-15.45 i lördags och har varit ledig igår :) Efter jobbet i lördags åkte jag hem och sen på kvällen åkte vi till Arbrå till Andreas familj och åt och hade en jättemysig kväll där :) Vart dock lite lite tid vi var där, hade gärna stannat längre men eftersom att klockan nästan vart natt så åkte vi hem. Längre stund nästa gång.




Igår sov vi ut en stund på förmiddagen och sen åkte vi till Edsbyn. Det var så härligt väder så vi åkte raka vägen till Kygelvallen och fikade och sen tog vi en promenad på 2,5 km tillsammans med mamma och Simon. Sen vart det hem och göra lite nytta. Jag städade och torkade ur våran bil och Simon och Andreas satte upp rullgardiner inne.
Jag testade brorsans longboard...
Och det gick ganska bra...
Ända tills jag nästan ramlade i backen.
Det är så mysigt att ha en helg som man helt ägnar åt familjen. Jag älskar verkligen att vara hos mamma i Edsbyn/Roteberg! Hela huset och området andas min barndom. En av dom bästa platserna! Men det är alltid med ett litet sorgset hjärta man åker dit eftersom pappa inte längre möter en med sitt stora leende i trappan ner till gillestugan när man kommer. Många av hans saker står kvar som han lämnade dom och inte minst garaget påminner om hnom med allt skort som han samlade där. Pappa, du är saknad i Roteberg!
Igår innan jag och Andreas åkte hemifrån satte vi upp en "minneshylla" till minne av våra pappor i vårt sovrum. (Andreas pappa gick bort när han var 12 år gammal och min pappa för snart ett år sedan). Bara som en liten påminnelse att dom är med oss varje dag ändå.
Min pappa               Andreas pappa
Nu har jag nyss kommit hem från ett gympass. Körde mest kondition idag och bara lite styrka i form av olika magövningar. Men svettigt värre va det!! Tror svetten sprutade ur varje por på kroppen. Men det är då det är härligt :) Ska lägga en ansiktsmask nu, äta ett äpple och sen duscha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0